måndag 22 november 2010

adresser

Titta vad jag har köpt: en adressbok. Halleluja!
Hör jag mina vänner också andas ut? De som tre gånger i månaden får förfrågelser av mig om deras adresser?
Nu torde det bli en ändring på den kalabaliken.
(Ifall jag alltså inte tappar bort också denna lilla Moleskin...)

Nu är det bara att börja samla ihop alla mina adresser någonstansifrån.
Den gamla kalendern där alla fanns är som sagt försvunnen.
Inte till mycket hjälp just nu direkt.

Dessutom, kommer ni åldringar ihåg hur det fanns allamöjliga adressböcker, mina vänner-böcker etc. etc., i butikerna när vi var små? I alla former och färger, allamöjliga saker att skriva ner allt mellan himmel och jord i.
Swisha fram till today och denna lilla svarta bok var den enda jag hittade. DEN ENDA.
Och då skurrade jag omkring en hel del i min jakt.

Är det bara internet nuförtiden?
Vart har alla fina skrivböcker försvunnit...?
Vart har "skriva för hand" överhuvudtaget gått och gömt sig?
(säger hon som fick skrivkramp i handen när hon försökte skriva upp ett enkelt recept häromdagen....)


(Ps. JB (kodnamn i detta skede), jag har din adress nu, jag lovar, det är den första jag skriver ner i denna lilla svarta bok, cross my heart.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe :D Ska vi slå vad om du kommer ihåg boken nästa gång? ;) Min gissning baserad på hur de gått hittills så gissar jag att första gången du kommer att ha med min adress (på resa) är när ja nångång reser tillsammans med dig ;D . Tips: skriv upp adresserna i telefonen! Men jo, telefoner till trots, nog e de ju kul med böcker, men de behöver ju int utesluta varandra?