lördag 15 november 2008

mikrofoner

Jag satt idag och fnissade i bilen på väg till arbetet. Lyssnar oftast på Nova i bilen och nu hade toimittajan (vad heter det på svenska...?) glömt på sin mikrofon medan musiken spelade. Hela vägen (hela de långa 5 minuterna) till arbetet så harklade han sig, övade på nyheterna (upprepade samma nyhet flera gånger) och kommenterade själv nyheterna. Jag riktigt skrattade högt emellanåt. Det sista jag hörde innan jag var tvungen att stiga ur bilen var att han övade in den sista repliken: "ja uutiset toimitti **** Kakko". Perfekt avslut, först gör han en narr av sig själv och så till slut så presenterar han sig ännu inför alla lyssnare.
Men gjorde säkert många tidigt uppstigna på glatt humör, :).

(Jag hoppas att jag inte råkar ut för samma sak på arbetet, ibland nämligen så "fastnar" radions tangent av nån anledning och din "lähetys" lämnar på. Oftast då detta händer så märker du det inte själv, eftersom du har huvudet vänt mot keikkalappen och väntar på att enheten skall svara, du sitter inte och stirrar på radioskärmen. Tack och lov så har jag själv märkt när detta har hänt, UTAN att jag har suttit och kommenterar någonting angående enheten ("idiootit", "vois nyt vastata", "ja ei ne taaskaan kuuntele" och annat mindre snällt)... Det skulle vara så oerhört pinsamt ifall mina sköna tongångar skulle oanmält sväva ut i bittivärlden och till alla enheterna som lyssnar.)

1 kommentar:

Anonym sa...

 Here is my sweet cake for you !
\__ __________/
     V
  |\       /|
  |  `ー──一 '   |
  \/ ⌒  ⌒  ヽ/
   /  (●) (●)  ヽ
  l  `⌒(・・)⌒´   l 
  |   ),r=‐、(   ;;;|
  ヽ;;,,  ⌒  ,,;;;:ノ
     /       \
    ./ ,r       ヽ
    (_、人         !
       ソ   ,;ノ* ,,;ノ
       ヽ  く ヽ く ミ●
        'ー''  'ー''     ● ● ●● ●●