torsdag 11 december 2008

the snow is back

Idag (igår) (just) gick jag hem med snön fallande tyst överallt omkring mig. Trädens konturer var mjuka av det vita. Vackert. Skönt. Dessa par veckor av mörker, svärta, regn, har varit som pesten. Snö för med sig liv.
Har på den senaste tiden varit upptagen med att skriva en annan blogg, och tänk, den bloggen har nästan haft 20 000 besök redan! Känner mig så hedrad och så arma stolt, :).
Igår klädde jag min julgran. Bestämde mig för att det är dags att föra hem julen. I år har jag fortfarande ingen julstämning, jag, som normalt går på för fullt redan i mitten på oktober, lyssnar på julmusik, köper julklappar. I år är jag fullständigt död inför allt tingel tangel. Jag vet inte varför. Hoppas bara att jag får alla julklappar paketerade och köpta innan julafton. Mamma kommer nu till veckoslutet för att hälsa på och det ska bli roligt. Jag har inte haft gäster här sedan.... hm.... nångång på våren kanske...?

En iPod är så bra så. Att kunna ladda ner ett visst musikstycke som man hör på tv, att gå till arbetet med de bästa låtarna skallande i öronen, ja det är så trevligt så.

Crack the shutters - Snowpatrol
This is your life - Killers
Like a rock - Sam Morrison & Turn the Page (a tribute to the music by Bob Seger)
Whatever you like - T.I.
Slide Show - T.I. featuring John Legend
Rauhan aika - Sara
Romeo & Juliet - Smokie

2 kommentarer:

Johanna ("Jusu") sa...

Ahaaaa, ja har nästan gissat att det e du som skriver den där andra bloggen jag följer..! stilen den är skriven på passar så bra in på dig, du skriver så kålkkå bra! :) och jag är inte alls förvånad att den har fått så många besökare, det är roligt och intressant att följa med bloggen! så tack för den härliga bloggen vännen! :) ja sko faktiskt vila komma och hälsa på dig här nångång efter julen, om jag sko få ordnat lite lediga dagar...

Hannah sa...

Ja had rolit då ja svara på din kommentarer en tid sen, :). Få se hu längja orkar skriv hede blogge, hu läng inspis hålls opp, men he e en bra sätt o få utlopp fö alltmöjlit som kommer emot på arbete. Sku va hemskt rolit om du sku koma o häls på! Ja kommer ti kokkola på jule, men e bara en par dag, så hinner trolitvis int träff nån, men vi sku absolut måst träffas snart! *krama*