tisdag 16 december 2008

striptease

Igår var det arbetets lillajul.
Jag hade sett framemot det redan en tid, för jag plus några andra hade planerat ett litet program... Tyvärr så blev det inga bilder igår, väldigt tyvärr faktiskt, för vi såg fantastiska ut, verkligen fantastiska. Vi har våra virka-kläder, och till dem hör en ytterjacka som dejourerna egentligen aldrig behöver. Den står bara i skåpet och skräpar. En lång, mörkblå jacka skuren i militärstil. Nå, vi brukar tala om jackan som vilauttelija-takki, för så ser den ut, speciellt på männen, och härifrån fick vi idéen.
Vi planerade ett striptease-nummer. Iklädda flotta peruker, våra virka-hattar, alla hade olika, svarta stövlar, lösögonfransar och dessa jackor skred vi in och drog vårt nummer inför våra arbetskamrater. Succé!
Vi var så klart inte nakna under jackorna, men det ville vi ge sken av och lyckades ganska så bra. Istället hade vi på oss vidriga saker som blommiga cykelbyxor med svarta strings utanpå, gamla mummu-behån med uppstoppning osv. Tadaa, så kastade vi jackorna och avslöjade allt.

Jag passar verkligen i min peruk, det är nästan så att jag skulle ha lust att dra till närmaste frissa och be dem färga, klippa och sätta in tillägg för att få mitt hår att se ut så. Likaså tyckte flera av männen... :).
Men vi ska troligtvis dra vårt nummer på henkilöstöseminariet i vår i Tammerfors, så då kanske vi får bilder också, hoppas det blir av, för roligt hade vi!

Inga kommentarer: