torsdag 29 januari 2009

I hate money

Det är så svårt med pengar. Med räkningar. Att ordna saker som man inte förstår sig på. Att försöka sköta om pappas saker, bostaden, bilen. Att se räkningarna hopa sig och inte kunna göra något åt saken. Må illa på nätterna. Räntor, vastikkeita, försäkringar, allt ska betalas. Med vad? Det finns inga pengar.
Men det måste skötas, jag måste sköta om det. Och jag vet inte hur jag ska klara av det. Ingen aning. Har redan satt ut nästan alla mina besparingar, det finns inga pengar kvar helt enkelt. Vi borde få bostaden uthyrd, men det finns inget jag kan göra härifrån Lojo, jag kan inte hjälpa till att tömma, att städa. Och det är väldigt frustrerande. Johan klarar inte av att göra någonting, so it's me, only me, and I can't handle it.

*pain*

Mitt liv är väldigt upp-och-net för tillfället, har tappat bort all grepp om vardagen efter julen, har inga rutiner, sover alla dagar, får inget gjort härhemma. Jag har inte städat sedan början på december, and it shows... Men jag klarar inte bara av det för tillfället, klarar inte av att ta itu med något. Vill bara dyka ner under täcket och glömma verkligheten, få drömma mig bort, fly.
Min bil måste också lagas i skick inom några veckor, för sen måste den besiktas. I Kokkola. Och jag är här i södra Finland.

För tillfället så är det helt enkelt för mycket av allt, för många krav, för mycket att tänka på.

Min hjärna har stängt av sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vaffö måst bilen ti Kokkola för att besiktas, vi ha nog besikta vår i Oulu, borde väl gå bra att göra de där?
*krama*
-J-

Hannah sa...

För att bile e i Kokkola. O före de så måste den byggas o lagas i skick så att den kanske sku fa igenom besiktninge. Måst alltså dra mig ti kokkola fö o laga he i skick o fö o få he besikta. Sen hoppas ja att ja blir av me he.

Anonym sa...

När sku du vara påväg ti Kokkola? Jag själv tänkte åka sista helgen i februari men antar att du då redan varit i Kokkola... När kommer du hit??? :) Du kan ju koma hit ti en dag/natt å sen vara i kokkola nån dag... 2 flugor i en smäll. Nästa helg sku de vara fest hos mej ;)