torsdag 30 juli 2009

lär mig min läxa

Idag fick jag en värre duh-upplevelse. En snilleblixt, som jag var så nöjd över, tills det liksom lyste upp i huvudet en gång till. Definitivt alltför länge sedan jag satt på en matte-timme i skolan.
Jag köpte ärter och jordgubbar vid Ikea och skulle betala 9,50€. Jag tänkte vara snäll och betala 20,50€, för att få en jämnare summa tillbaka. "Då ska du ha 11€ tillbaka", säger försäljerskan. Jag svarade med att gräva fram en euro till ur plånboken, för att göra det ännu lättare för henne, och få tillbaka 10€, tänkte jag. Hon var med på noterna och jag var nöjd över att ha gett henne lite bytespengar och fått en jämn summa tillbaka.

Jag hann inte gå många meter innan jag fattade... Jag betalade 21,50€. Jag borde ha fått tillbaka 12€... Istället betalade jag 2€ extra. Jag ville banka mig i huvudet med något hårt och istället för att vända om och erkänna min otroliga dumhet så gick jag vidare till bilen. Slickade mina sår och svor över mitt dumma huvud.

Virrhjärna.

Just var det en ask med röda jordgubbar och Muodin huipulle (njuuuter av den serien), men vad nu då? Imorgon morn till arbetet kl 7, stiga upp kl 5:30, men vill inte sova ännu. Känns som om jag vore mitt i dan, mitt i allting. Do not want to sleep.


PING.

Inga kommentarer: