fredag 22 januari 2010

"Please check your egos at the door"

I år blir det 25 år sedan We are the World gavs ut. De ska göra en ny version av denna klassiker, det var meningen att de annars också skulle göra det, men iom Haiti-katastrofen så blir det en fund-raising event för den saken.
Ta en titt på videon för sången, kolla in alla superstjärnor som där tillsammans sjunger. Man, jag skulle så gärna vara en del av den där kören.... Det måste ha varit fantastiskt. På Wikipedia-sidan hittas mycket fin information om sången, om inspelningen osv. Rubriken säger vad det stod på skylten som mötte stjärnorna då de var på väg in i studion.

http://en.wikipedia.org/wiki/We_Are_the_World




Förresten, är det nån annan som har funderat på varför just katastrofen i Haiti har blivit så "populär"...? Jag menar, några år sedan var det katastrofen i Bam, med minst lika många döda, och hur många kändisar och fund-raisings var det då...? Jag kommer inte ihåg, men inte var det sån hallå som det är nu med Haiti. Menar inte att det skulle vara något fel med uppståndelsen och det att folk deltar, hjälper, absolut inte, men det är något som stör mig här, med vilken inlevelse speciellt amerikaner, tar till för att sponsra, ge pengar... Är det för att Haiti ligger så nära USA, att det påverkar dem mera på nåt sätt...? Jag vet inte, men kan bara säga att alla katastrofer inte är lika värda, även om lika många människor mist livet eller skadats.
Eller är jag helt inne på villospår? You tell me.
(Edit: kollade upp Bam och ja, det var färre döda. Inte för att det nu har SÅ stor betydelse, men i varje fall.)

------------------------------------------------------------------------------------

'

Förresten.... I'm with CoCo! So on Team CoCo. Just so you know.
Mycket intressant att följa med all tumult och skratta åt vad han har att säga om NBC under dessa sista inspelningar. Yeah.

Inga kommentarer: