fredag 18 september 2009

vid arbetsbordet

Idag sitter jag på arbetet och sörplar te. För tillfället har jag Liptons grön te med citron och organisk vit te med pepparmyntssmak i skåpet. Och så springer jag på wc hela tiden. A good and thourough genomflush av kroppen blir det. Det är så trevlig att sitta med sin varma termoskopp vid arbetsbordet, låtsasvärma fingrarna och ha nåt att mumsa på. Bättre te än en påse godis.
Ja, jag tycker om te, om dess olika smaker och de hälsosamma bieffekterna är inte heller fy skam.

Kaffe? Nej tack. Jag får bara rytmstörningar utav det.

Idag skall jag fara och köpa ett par balettossor åt mig. Tänkte investera i ett par ljusröda satin-tåtossor meddetsamma, för att liksom leva på the edge. *fnissar*. Nå nej då. Det skulle vara som att köpa en Ferrari åt en 14-åring som ska få sin första mopo. Om jag tränar hårt och börjar gå på timmar flera gånger i veckan på en riktig dansskola, så KANSKE jag kan få prova på 'pointe'-tekniken efter 2-3 år, men jag suspekterar att mina vrister inte är tillräckligt stabila för den sortens hard-core-balett. Men jo, tanken hägrar lite, att om man en dag... ens lärde sig stå upp med dem. Balett-frälst, javisst!

Nu vill jag iväg till New York... har reserverat en säng åt mig i Williamsburg, Brooklyn till första veckan i maj, men vet inte ännu om det verkligen blir av. Skall till Grekland för att öluffa i slutet på april så det kanske blir lite väl fort inpå. Yeah. Men vill, vill, vill.... till the Big Apple. To the glorious NYC. I need my yearly fix, som dock utebliver i år. Funderar på att åka via Paris, med Air France, för då skulle jag få provflyga världens största flygplan på sträckan CDG-JFK. Airbus A380. That would be way, way cool.

And oh yeah, jag har världens elohiiri i högra ögat, för andra dagen i rad. Den blinkar som ett ledljus på övervarv. I feel kinda ticky. Om man kan säga så.

Inga kommentarer: