tisdag 23 mars 2010

dig a little deeper

Jag sitter framför datorn i batman-boxers och svarta stövlar. Yeah!
Oh, varför? Well, de e så att jag plus några arbetskamrater ska skämma ut oss imorgon inför bl.a. inrikesministern. Yeah!
Det är seminarie för nödcentralsanställda och i år är det vår central som ordnar det, vilket betyder att det blir en hel del... annorlunda humor. Jag kan inte berätta mera, annat än att det involverar våra uniformer (som går att associera till många olika saker). Få se om jag får ihop några bilder av spektaklet.
Nu kan man bara hoppas att de andra har likadan sjuk humor som vi Louhi-bor.
Börjar vara lite nervös faktiskt... så där bra nervös, som man var då man var liten och skulle uppträda, :). Ska stiga upp kl 5:30, limma på lösögonfransar och peruk och så bär det iväg. Hiphurrej!

Förresten, detta lyssnar jag på nu just:





Mäkta feel-good-biisi. Blir på festligt humör, dansar runt i vardagsrummet i sån där "knäna böjda-jam". Lyssna och förstå. (Texten är dessutom så helrätt.)
Jag var och se på filmen ett par veckor sedan tillsammans med kusinerna. Helt okej, finsk dubbning sög oerhört (eftersom en av filmens pointer är att de använder de sydliga dialekterna), dessutom hade jag sovit exakt 3 timmar efter nattskiftet, så försökte att inte somna. Men en film i ren Disney-anda, i klass med klassikerna, absolut. Men på engelska alltså.

Köpte förresten igår Dumbo. Det har kommit ut en jubileumsutgåva av den filmen, jag såg en reklamsnutt och blev fullkomligt såld. Jag tror att jag har sett den sist när jag var typ 5, men kom plötsligt ihåg att det var min favoritfilm! Kom ihåg olika scener, och speciellt olika intryck jag fick av scenerna, olika fiilisar uppväcktes. Så såklart måste jag köpa den, för att återuppleva en del av min barndom, :).

Nu ska jag fara och göra some carrot cake, ta ta.

Inga kommentarer: