torsdag 4 mars 2010

Då var resan bestämd

"I don't take myself seriously any more. Sometimes I just garden in my knickers and platform shoes"

Så var det bestämt. New York i april, 19-28.4 för att vara exakt. *suck*
Jag kunde helt enkelt inte bestämma mig, velade fram och tillbaka, hit och dit, angstade och hade mig. Men idag beställde jag flygbiljetterna, no going back mera. Det skall nog bli trevligt, jo. Blommande körsbärsträd, vårblommor i Central Park, ja det skall nog smaka. Har ju de två senaste gångerna sett höstfärger i The Big Apple.

Så har jag också beställt biljetter till Wicked och till A Behanding in Spokane, med bl.a. Christopher Walken. Wow. Det ska bli fint. Och Wicked också, den ser jag också framemot.

Tror att jag denna gång skall spendera mera tid i Brooklyn och investigera Queens. Och Upper West Side och Harlem har jag ännu inte bekantat mig med närmare. So those are def on the list. Och Miz Mooz-skor. Och lots and lots of photography. Äta Ben&Jerry's smaker som inte fås i Finland, helst sittande på en bänk i Central Park eller Union Square. Kolla in Henri Cartier-Bresson utställningen på MoMa. Kanske hälsa på Isabella Rossellini som talar om sin nya bok på Barnes&Noble i Tribeca en förmiddag. Sitta på Brooklyn-sidan av floden och blicka ut över Manhattans vyer. Äta amerikanska pannkakor till frukost med färskpressad apelsinjuice ur ett enormt glas. Surfa runt i Lower East Sides vintage-butiker. Gå bland de blommande körsbärsträden i Brooklyn Botanical Garden med japansk musik spelande i bakgrunden.
Så skall jag också reservera dinner tables till några restauranger, tidigare har jag nästan enbart ätit on the go, så skulle vara fint och verkligen sitta ner och äta ordentlig mat. Men bestämde mig för att dissa Karita Mattila i titelrollen i Tosca på Metropolitan Opera.... Det kunde ha varit för bra för att vara sant, men... till slut så lockade det inte SÅ mycket.
Jep. Ska noo bli bra tror ja.

De va väl de. Annars är jag bara trött, så där lagom trött. Ingen inspis på någonting riktigt. Så e de bara.

1 kommentar:

ingridviola sa...

wohoo, vår i NY...amazing!