torsdag 18 februari 2010

resetankar



Lite sommarglans in i denn djupa vinterköld, ey. Så som jag längtar efter våren, efter sommaren... Efter färger, efter mera ljus. Att naturen ska vakna upp igen. Det finns inget att fotografera nu just där ute, allt är grått och vitt. Ska bli så fantastiskt roligt att få fota allt det gröna, för första gången så som jag faktiskt vill göra, så som jag lärt mig att göra sedan i höstas. Med mina älskade objektiv jag inte hade förra sommaren. *längtar*

Idag var jag till tandläkaren, de borrade i mig och petade. Jag kände inte ett skvatt. Bedövningen var den mest effektiva jag någonsin haft, hela vänstra sidan av feiset var känslolöst, t.o.m. örat. En sidoeffekt var att jag hade svårt att hålla upp munnen, det började av någon anledning att krampa i halsmusklerna... Which was interesting. Men nu är jag hålfri, tandstensfri, uppflorerad och efter ett par veckor är jag visdomstandfri också.... Ser inte så framemot det, men han sa att bedövningen blir lika effektiv då som den var idag så det fick mig att slappna av lite. Because that stuff was good! Kände inte ett skvatt.

Jag funderar på att åka till New York i slutet på april... Och isåfall till San Fransisco också... Saken är den att vi har fått pappas bostad såld och jag kommer att få lite pengar därifrån. Inga stora summor, typ 2000€ kanske, men med den summan skulle jag kunna åka på en resa. Andra saker jag kunde göra är att betala bort lite skulder, eller sätta in på konto och spara, men då det lockar inte alls. Om det skulle vara en större summa, så kanske, men då det ändå inte räcker till alla skulder t.ex. Är annars heller ingen sparmänniska, tycker livet är till för att levas och pengar till för att användas. De ska inte mögla på ett konto. (inte för att jag någonsin kommer att ha ens chansen att ha mögliga pengar på kontot... in my dreams.)

Men ja, funderar på att åka till San Fran och New York. Har nämligen två veckor ledigt i slutet på april. Men vet inte... Kan inte bestämma mig.... Saknar också Venedig, det börjas våras och jag kommer ihåg min resa dit med så mycket värme. Men dit åker jag nog inte på nytt denna vår ännu... London? Rom? Mexico City? Buenos Aires? Idéer?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Studier? Du bad om ideer... (Detta verkligen inte menat som elakt, bryr mig bara om dig!)

Hannah sa...

Joo... kommer int bara långt me 2000€ i den saken... Int me tanke på alla skulder osv som ja har. Därför sku de va så skönt o fara o resa, sku int ha råd annars.
Men ha fundera på studier i Skottland här igen... söker kanske in nästa år. Ska nu se.

Johanna sa...

Nå nog e ju 2000 ändå en hel del, om de då e ti studier eller ti lån, allt som e bort e väl bra? de e typ ett års studiestöd...