söndag 12 december 2010

ett farväl (sort of)

Hör ni. Hör ni. Hör ni.
Jag hopped sides.
Dissade blogspot.
Flydde fältet.
Langade åt fienden.
Osv.
Jaa, jag for dit pepparn växer.

Har funderat på det en längre tid och häromdagen tittade jag på allvar in.
Och liikade det jag såg.
På Peppar kan jag göra allt som jag kan här, plus the handlingen med bilder är enklare och jag får möjlighet att använda understreck och *gasp* genomstreck.
Och så känns det ärligt sagt lite bra att understöda det finlandssvenska, även om jag hatar just det ordet och aldrig, aldrig, ALDRIG, skulle kalla mig själv det.
Nej, svenskspråkig finländare är vad jag är, ifall man är tvungen att definiera det.
I de flesta fall associerar jag mig allra mest med the plain and simple: finne.

Anyway.
Följ länken, följ mig, *slår ut med händerna* följ mig mina lärjungar!
Paulina? Äh, vet ni, det var nåt jag kastade in... vet inte riktigt om jag tycker om det eller ej... Men kanske det är bra att mitt andra namn får sig en bit ära emellanåt, eller hur.
Egentligen borde vi alla göra det emellanåt, lufta våra andra namn en smula.
Reilu meininki, ey.
Nåja, såja.
End of story. End of an era.
Goodbye blogspot.
*tår*

1 kommentar:

Johanna sa...

Nää, int du o! Ja vet int, kan int hjälpa att tycka att peppar e rätt så fånig, sorry... De e som så över ankdamm o finlandssvenskt, har lite svårt för det.
Wordpress it is and will be.