tisdag 20 oktober 2009

it's a sign!

Jag skrev i mitt senaste inlägg om låtar från 1997 som jag kom ihåg under en nostalgitrip. En av dem var "I'll be missing you" med Puff Daddy (aka alla de andra namn han haft efter det) och.... ja kvinnan då, F-nånting. Nå, detta var en låt jag inte har hört på åratal, det tog en stund innan jag ens kom på hur den gick efter att jag läst namnet. Jag fick en aha-upplevelse till slut och laddade också ner den från iTunes, för den är rätt trevlig. Så nu har jag hört på den ett antal gånger, för första gången på typ tio år. Än sen då?
Nu sitter jag på arbetet, lugnt vid mitt bord, klockan är halv fem på morgonen och jag surfar här och där på nätet, tills... Jag hör förspelet till just "I'll be missing you", lyfter blicken och ser musikvideon spelas upp från en av tv-skärmarna i salen vår. Precis där är den. Nu mittiallt, när jag några dagar tidigare återfunnit låten efter sagda typ tio år. Remarkable.

Nu är min fråga då denna: Is this a sign? Det kan inte vara så mycket annat, det är för bra timing helt enkelt. Då kommer följande fråga, a sign of what?

"I'll be missing you", titeln, betyder detta att jag kommer att försvinna någonstans... att man kommer att sakna mig kanske...
Eller betyder detta att eftersom jag fick aha-upplevelsen, återfann låten, att detta är bara en bekräftelse på att mitt liv är på rätt spår...? Det skulle iofs vara mycket deprimerande om det vore så. Men så iofs så säger mitt horoskop för nästa månad att jag kommer att finna kärleken och kunna börja planera framtiden, så det skulle ju passa in på det också, eller hur?

För inte vill jag dö inte, och saknas på det sättet.

Or maybe I should just shut the fuck up and read a book or something.... Precis nu liksom. Och sluta fundera på sånahär arma banaliteter. Det blir inte så fiffiga diskussioner mellan hjärncellerna denna tid på dygnet.

Inga kommentarer: