tisdag 13 oktober 2009

kyliga infall

under the umbrella

Så har det snöat för första gången. Nu är klockan 13:10 och asfalten därute är fortfarande livsfarligt hal. - 6'C har de lovat en natt denna vecka. Jag som knappt satt undan mina sommarkläder...
Detta år har gått fortare än någonsin förut, känns som om jag inte har något grepp om tiden överhuvudtaget. Kommer på mig med att fatta att det var meningen att jag skulle vara i kontakt med någon för ett par månader sedan, eller att jag borde ha varit i säng flera timmar sedan. Den bara flyr mig. Tiden.

Det är så mycket som jag skulle göra under hösten, för att inte tala om sommaren, och nu är det snart jul. Go figure.

Nå.

Idag åker jag iväg till Björneborg på arbetsresa. Kommer hem på fredag. Plussidor: hotellfrukost, lite ombyte. Negativa: nästan allt annat. Pori är en av de fulaste städer jag någonsin haft äran att besöka, så obalanserad på nåt sätt. Dessutom känns det som om man befann sig bakomtakana då man åker dit, så långt bort från precis allting. Nej, dit kommer jag aldrig att flytta.

Vad jag annars håller på med nu just? Inte så mycket, knegar på på arbetet, sover, jagar bananflugor, knåpar med foton på datorn, yrar på med objektiv, kreditkort och internetbutiker. That's about it. Denna vecka är det paus från balett och pilates, höstlov si ni. Nåt sådant har jag inte. Ännu.

Boyzone's Stephen Gately tog och dog ett par dagar sedan. Vem, tänker säkert de flesta, ja, det gjorde jag också, tills jag såg bilder på honom. Han var den förste man jag hade, ja vad ska man kalla det... känslor för. Eller den förste som jag tittade på "sillä lailla", som jag tyckte var snygg och charmig och tilldragande. Kommer fortfarande ihåg hur jag bandade in musikvideon till "Picture of You" (den låt som var med i Mr Bean-filmen, om ni minns) och bara satt och tittade, följde honom med blicken. Det var 1997, tror jag. Det var första gången jag lände mig dragen till någon av det manliga könet. Nu är han död. Det känns underligt på något sätt.
Och på tal om musikvideor och 1997, kommer ihåg att på samma kassett hade jag bl.a. R Kelly's Gotham City, Aqua's Barbie Girl och såklart My Heart Will Go On. Tittade nu igenom en lista med 1997's 100 största hits och damn, så många man känner igen, och det är nöstan löjligt att man fortfarande kan sjunga dessa sånger, fast man inte hört dem på åratal...(!) En liten lista:

Candle in the Wind - Elton John
Un-Break My Heart - Toni Braxton
I Believe I Can Fly - R Kelly
How Do I Live - LeAnn Rimes
Wannabe - Spice Girls
Quit Playing Games With My Heart - Backstreet Boys
MMMBop - Hanson
2 Become 1 - Spice Girls
Ooh Aah (Just a Little Bit) - Gina G
All By Myself - Celine Dion
It's All Coming Back to Me Now - Celine Dion
Where Do You Go - No Mercy
CU When U Get There - Coolio
Gotham City - R Kelly
Don't Cry For Me Argentina - Madonna
Coco Jamboo - Mr President
Barbie Girl - Aqua
Men in Black- Will Smith
Firestarter - Prodigy
Lovefool - The Cardigans
I'll Be Missing You - Puff Daddy & Faith Evans
Don't Speak - No Doubt
Truly Madly Deeply - Savage Garden

How's that for some flashbacks... :D. Alla dessa, 1997, 12 år sedan. Man... Varenda låt spelas upp i mitt huvud right this moment...

Colours of a season

1 kommentar:

ingridviola sa...

Ja kunde också varenda låt!! 97 come back!