torsdag 2 september 2010

hösten är här

"Sam: Bill, that is not sexy. Bill: Yes, it is! Neal: Bill, it looks like you're having a seizure."


Idag köpte jag blåbär, hallon och rödbetor på Tölö torg av en glad äldre dam som bad mig smaka på allt jag såg. Och det gjorde jag såklart. Sedan köpte jag två färgglada blombuketter av en herreman. Vad trevligt det skulle vara att ha ett torg nära sig, kunna språka med damerna och köpa färska grönsaker. Kanske nån dag.

Efter min mini-resa var jag så trött att jag stupade i säng och sov tills det var dags att åka till arbetet. Nu orkar jag natten igenom.

Det blåser ute, hårt. Det viner kring knutarna och på Tölö torget stod damerna i stopparockar. Hösten är här. Hurraa! För vet ni, jag tycker verkligen om hösten, det är mysigt, det är färggrant, det är stormigt, det är krispig luft och regnskurar. Det är skinnjackor och halsdukar. Strumpbyxor och stövlar. Vad härligt att få klä sig så som man vill igen, i sina favoritkläder!

På tal om favoritkläder, jag har påbörjat min vandring mot "alla kläder SKA sitta bra igen på mig"-slutmålet. Betalade första månaden av gymmedlemskapet häromdagen och nu väntar jag på att få börja med zumba och hotjooga. Dessutom ska jag nästa vecka göra kuntotesti och få ett personligt träningsprogram. Nu ska det spurtas kära vänner. Baletten igen börjar nästa vecka, få se om mina leder tänjs någonstans mera...


*********
(psst... Mia, jag är messissä med din nominering, måste bara fundera först vad i helsike jag ska hitta på.... dessutom borde jag pyssla till ett självporträtt, tror jag kör med hela hoiton i samma veva...just so you know, :).)

1 kommentar:

ingridviola sa...

Idag gick ja ut från min lägenhet och plötsligt stod ja på torge bland en massa billiga grönsaker o trevliga försäljare. Kom ti Åbo o hälsa på! *saknar*