söndag 5 september 2010

New York....

“One belongs to New York instantly, one belongs to it as much in five minutes as in five years”


Precis nu saknar jag New York så oerhört mycket att det gör ont. Vad jag önskar att jag vore där, gick på gatorna, satt på bänkarna, blickade ut över the skyline, fotade människorna, upptäckte nya neighbourhoods, satt på subwayn, kände energin flöda, kände mig hundraprocentigt levande....

Det blir en resa i höst, det är orsaken till mina känslor, det fick mig att fundera på andra resor, på världen, det uppväckte min längtan till stället som jag kallar mitt andra hem. New York är för dyrt denna gång (sista veckan i oktober och först nu i planeringsstadiet), det blir något i Europa, vilket är fantastiskt bra det också. London, Barcelona, Prag...? Ska bli härligt roligt, det ska det. Och lite spännande att inte resa ensam också.

Men ikväll sitter jag här och tänker på New York, på mitt New York, ser på bilderna mina, läser min egen resdagbok, minns och längtar.....

************
Detta är länken till min senaste trip report, ifall nån har intresse att läsa lite. Den är inte färdig... har 5 dagar oskrivna, borde ta itu med det och det basta.... Läs, så vet ni hur mitt New York ser ut, :).
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g60763-i5-k3608532-Trip_report_Through_tears_and_ash_I_came_NYC_April_19_29-New_York_City_New_York.html

(förresten så håka jag att jag faktiskt har 4 New York-bilder på första blog-sidan min... hah, tala om att ett undermedvetet uppledande till detta crescendo)

Inga kommentarer: