onsdag 29 september 2010

just another day

“A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?”

Jag skulle skriva ett långt inlägg om något som jag tyckte var intressant, men så gick bloggen inte med på att ens ladda upp bilder från datorn, hur jag än försökte.

Så istället laddade jag upp en av mina bilder från flickr och berättar bara för er att jag idag varit på tyky-päivä, diskuterat tillsammans med hälften av arbetskamraterna, gått omkring med en GPS och försökt hitta olika raster (vi hittade 3 av 5...) och njutit av starkt solsken. Dessutom gick jag en länk på 4km i skogen, på led mellan alla de andra. De som styrde ledet höll en sådan fart att man inte ens kunde njuta av omgivningarna (underbar gammal skog, stora höjdskillnader, små tjärnar, mossa, trattkantareller, sådan skog som finns här i södra Finland men inte i Österbotten, en skog som ser ut som något ur en saga), svetten rann och blicken var fästad på marken, för att inte stopla på diverse rötter och hålor. Höjderna tänkte ta döden på mig... Men jag kämpade på och höll farten. Kom i mål. Njöt av kaffe med dopp i kota.

Nu sitter jag och beundrar mina taklampor. Si ni, en arbetskamrat satte upp dem åt mig igår, och behold, there was light! Har bott här i typ 2-3 år och nu först, nu har jag taklampor. Det ser så underligt ut... Glittrande kristaller kastar prismor på väggarna. Jag ska visa er nångång.

Inga kommentarer: