måndag 13 september 2010

kivnna?

“If your knees aren't green by the end of the day, you ought to seriously re-examine your life.”

Precis just skrattade jag till på arbetet. Ljuset är dämpat i salen, och allt är stilla och tyst. Jag hörde den sista klangen av mitt skratt, ljudet av det och vet ni vad, det vad jag hörde var en vuxen kvinnas skratt. En mogen röst.

Och nu sitter jag här och funderar och är en aning tagen av tanken: jag är en vuxen kvinna. En kvinna. Se ni, den tanken har jag inte tidigare tänkt. Att jag är vuxen, jo, men att vara kvinna, det har inte slagit mig in.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om saken.
(PS... ser du förresten hjärtat i mitten på nedre kanten på bilden? Den är gömd, för ibland kan gömda hjärtan vara de allra bästa, de mest utsökta. DS.)

1 kommentar:

Maja sa...

Själv la jag in en annons gällande en lägenhet för en tid sedan, och slogs av att jag för första gången fick skriva "rökfri, skötsam KVINNA" istället för "flicka". Vore detta EOS skulle jag antagligen ha skrivit att jag är en tjej på 26 jordsnurr, höhhö :P