tisdag 19 oktober 2010

[Moá]

Jag är fotografen. Överallt, everywhere. Hemma, på villan, you name it. Ingen annan fotar, egentligen. Det betyder att det knappt finns några bilder på mig själv. Nada. Det är alltid jag som står bakom kameran och retar gallfeber på folk. I år var det samma sak på villan, MEN, min kusin har visat intresse för att rikta objektiv mot olika saker och hon fick gärna låna min andra kamera för hennes äventyr. Jag är väldigt glad över att hon snappade upp ett manuellt objektiv och fick hur fina bilder som helst. Härligt! Hennes familj har en Canon, och jag skaffade nu i höst en M42-adapter åt Ellen (kusinen min) och ett billigt objektiv hon kan öva med.

Eftersom Ellen faktiskt fotade saker och ting i somras, så hittar jag mig själv på en del bilder också. Yippii! Eller...



I och för sig så är väl bilder som dessa ganska äkta i sin interpretation av mig. Jag har kameran i handen mest hela tiden, jag ligger på marken, jag kryper och vrider mig, jag blir smutsig och har håret fullt med hö och kvistar.
Det ni ser är stunder av lycka för mig, stunder när jag känt mig som helast och utan den minsta oro. Så egentligen är det väl ganska fina bilder. Hah.

Vad jag fotade på bilden härovan? Bland annat detta:

Mamma som bränner halloumi-ost och majs medan hon svär lika osande som grillen.

Och detta:

Ellen som tar just said picture of me.

Hon e kiva, kusinen min, ja de e hon.

Jag hoppas att hon fortsätter vara intresserad av kameran också längre fram. Det är SÅ roligt att nån annan fattar vad det är med att pira genom the viewfinder, SÅ roligt att kunna gå ut på fotopromenader tillsammans. Jag är nästan ivrig av tanken, :). Hon skall få ett Helios-objektiv av mig till julklapp, hon gillar swirlen som den har som egenskap. Det är den som hon använder på bilden ovan, med min D90:a.

******
(Är väldigt diffus idag så där annars. Känner mig en aning upprörd efter en obehaglig dröm förra natten, olustig och på gränsen att av och till hoppa in i panic-mode. Underliga saker. Det som hjälper är att baka hälsosam pannkaka, bläddra igenom villa-bilder, se på Glee och The Vampire Diaries, samt läsa en bok av Bill Bryson som får en att skratta på gränsen till diarré.)
******

Inga kommentarer: