torsdag 11 november 2010

Guten Morgen

silhouettes whispering

Godmorgon friends and foe. Having a good morning, are we? Over here är det sisådär. Det blev inga många timmar sömn inatt för mig direkt. Harry Potter höll mig vaken till cirka gurka kl 2. (Och nej, det är inte frågan om en pseudonym, menar en av filmerna.)
Gårdagen spenderades faktiskt helt i pyjamas, all day long. Det är skönt så. Tyvärr brukar det bli så alltför ofta. Det är inga "barndomens juldagskänslor" över det mera.
Egentligen får det en att känna sig någotsånär snuskig och overksam. Which is sad.

Vad annat vill ni veta? Jag mådde lite illa imorse, sådär att när jag körde till arbetet till klockan sju så kände mig obehaglig om än inte spyfärdig. Det har gått om som tur. Kanske det berodde på att när väckarklockan ringde så var jag mitt uppe i ett rasande äventyr. Det blev liksom lite physical pain och lite psykiska missbildningar utav att bli utdragen från alla våldsamheter som pågick i min egen lilla fantasyvärld. Tyvärr kommer jag alls inte ihåg vad denna natts äventyr handlade om... Det är synd, för jag vet att det var nåt sjudundrande häftigt.

2 kommentarer:

Solveig sa...

Tack, Hannah, för din kommentar på min blogg! Scrollade också lite på din blogg och såg bilder du tagit på Flickr - alltså wow, otroligt fina! Va roligt att träffa dig här i cybervärlden, visst känner jag igen dig! Att fotografera är något jag fallit för rätt så nyligen och ser bloggen som en extra motivering till att fotografera och publicera sin fotografier. Vackra minnen från vardagen, något som alltför sällan förevigas, men som upptar det mesta av ens liv.

Hannah sa...

Tack för komplimangen, :). Det är något otroligt fint att fotografera, att genom det lära sig att se på sin vardag och världen omkring sig med nya ögon. Man märker plötsligt alla möjliga detaljer som man inte lagt märke till tidigare.
It's so fulfilling, kunde man säga.
Själv fotar jag mest saker i naturen, har inte ännu riktigt lärt mig att dokumentera min vardag mera konkret. Det borde jag börja med. Måla det vardagliga till en ny skönhet, till en ny möjlighet så att säga, :).
Flickr är nog the place to be, och det är det ställe som jag använder som mitt internet-hem. Den här bloggen är mer som en... tja, roskakori på sätt och vis, ett ställe att bara tjattra på, om allt möjligt, ett försök att inte glömma svenska fullständigt i en värld av engelska och finska.

Fortsätt att fota, jag tycker om de perspektiv du använder och djupet, :).