onsdag 10 november 2010

I dreamed a dream...

Jag brukar drömma ganska mycket. Speciellt när man ligger i en halvdvala (som typ mellan kl 9 och kl 14). Inatt drömde jag bl.a. att jag blev strypt och att jag flög, men det som jag tänkte berätta om är, att jag drömde att jag var mamma. Att jag hade en bebis. Si ni, det gör jag ganska ofta. Och, alltid går det dåligt. Som att jag glömmer bort att jag har ett barn att sköta om, vilket får till stånd att jag plötsligt (i drömmen) fattar att jag inte matat barnet på ett par dygn. Eller att jag plötsligt minns att jag har ett barn och så undrar jag var den månne finns, för jag har ju ingen aning. Den har nog (såvitt jag minns) alltid hittats till slut. Helt klart har det varit i drömmarna, att jag inte velat ta nåt ansvar, eller att jag försökt, men inte liksom riktigt lyckats. Men sås i koppen o allt, så har jag kommit till den slutsatsen.... att jag inte ska ha barn. Ever.
Jag tror att det blir för farligt.

(Ser jag förresten inte ut som The Evil Baby på bilden ovan? Det är nåt med det djävulska flinet som är klistrat på mina små barnaläppar och med det där röda blänket i ögonen....Hmm...)

1 kommentar:

Anonym sa...

*sitter o skrattar högt för mig själv*, R ser oroligt på mig... :D En liten kommentar: Man glömmer int att mata babyn, åtminstone int så länge att de sku lida av de, de lär sig snabbt att påminna en om sin existens.... Så de kan du trösta dig med nästa gång :P
O faktiskt, lite evil baby e de nog i dig på bilden :D Men mera nog en sån där "vitsi nu ha ja kommi på hu ja ska lyckas ta kameran muhahahaa!"