onsdag 24 november 2010

Reval


Vad jag har gjort det senaste dygnet? Slintat omkring. Big time.
Först på en båt, sedan på andra sidan en större vik i en snötyngd stad.
Bara för att slinta lite till på ännu en båttur.
Hejhopp.

Egentligen är kryssningar till Tallinn ganska onödiga.
Speciellt det att man sitter förankrad vid bryggan hela natten medan alla ombord på båten tävlar vem som är fullast och sliskigast.
Fast man kan nog ha roligt också, som jag hade igår.
Mot all odds.

Dessutom så var pirssin vår fylld med pensionärer som dansade hela natten igenom.
Speciellt en +70-årig tant i sidenklänning som var nästan ner i spagat i samband med en fartfylld twist. Ja, hon t.o.m. kom på jatkot till disco-sidan.
Så beundransvärt.
Jag vill vara som hon när jag är +70.

Den ende av vår grupp som tog sig iland på morgonen?
Eta moi. (paus för ryggdunk och hurrarop)
Sov hela två timmar, icke-oavbrutet, men var ändå klarvaken kl 9.
Ett pissisgäng inhiberade vår lilla hyttgång och höll på med ett hyttgångsparty till kl 7.
Which was nice.
16-åringar som grälar och härjar i fyllan.
Voila!

Vädret var ju också trevligt.
Vågrätt sprutande snö och hårda pustar.
Sket i det och byltade på mig.
Slirade omkring i gamla stan ett par timmar.
Med ett par skor med släta sulor.
På oaurade små vägar.
På isiga kullerstenar.
I oppförsbacke.
Slint, slint, tappa fotfästet, förlora balansen.
På nytt och på nytt.

Nu har jag så sjuka inre lårsmuskler och ljumskar (det är tydligen de delar man använder när man slinter och har sig) att jag inte vet hur jag ska vara.
Dessutom mår jag ännu illa av övergången till Helsinki.
Storm.
Major vind.
Majora vågor.
Förbud att gå ut på däck.
Dörrar låsta.
Krascha in i väggar.

Snurr i huvudet.
En liten spya.

Hemma=Heaven









Inga kommentarer: